2021 – Kulunut vuosi tieteen maailmassa

Myös korona-aikana on tapahtunut paljon kiehtovia läpimurtoja tutkimusalalla – kaikki tieteen maailman kohokohdat on koottu yhteen ja esitellään vuosikirjassa. Lähde kanssamme upealle kiertomatkalle tutkimuksen eturintamaan.

Viime vuodet ovat tarjonneet joukon tieteellisiä voimannäytteitä:

Tähtitieteilijät ovat ottaneet historian ensimmäisen kuvan mustasta aukosta, lääkärit ovat kehittäneet maailman ensimmäisen mRNA-rokotteen, paleontologit ovat löytäneet todisteita siitä, että dinosaurukset
uivat ja metsästivät veden alla, ja 3D-tulostimet voivat nyt valmistaa kaikkea aina elimistä taloihin ja siltoihin saakka.

Mikään ei viittaa siihen, että tulevaisuus olisi yhtään vähemmän poikkeuksellinen – päinvastoin.

Nyt voit tarjota läheisillesi tietoa tieteen uusista ja tulevista läpimurroista. Eikä luvassa olekaan aivan pikkujuttuja:

Tieteen Kuvalehden Vuosikirja 2021

Tieteen Kuvalehden suuri vuosikirja tarjoaa kiehtovan yhteenvedon koko vuodesta.
Kirjan parissa viihdyt tuntikausia perehtyen vuoden lupaavimpiin keksintöihin, tärkeimpiin löytöihin ja dramaattisimpiin tapahtumiin.

Kirja on täynnä ajatuksia herättäviä artikkeleita ja kiehtovia kuvia – voit lukea muun muassa seuraavista aiheista:

• Uusi laihdutuslääke saa kilot karisemaan
  • Minihelikopteri nousee ilmaan Marsissa
  • Jättimäinen rahtilaiva tukki Suezin kanavan