
1. Telaketjukuljetin siirtää raketteja
Nasa kuljettaa raketin laukaisualustalle 2 721 tonnia painavalla ajoneuvolla, josta käytetään nimitystä crawler-transporter. Se kykenee säätämään asentoaan matkalla ja näin varmistamaan, että raketti pysyy pystyssä viisi kilometriä pitkällä tiellä.

2. Pyöräkauha kauhoo 240 000 tonnia päivässä
Kruppin Bagger 288 on 96 metriä korkea, 240 metriä pitkä ja 13 500 tonnia painava kaivinkone. Se on siirtänyt maata ja hiiltä vuodesta 1978 lähtien Ruhrin alueella jopa 240 000 tonnin päivävauhtia.

3. Uiva nosturi on suurempi kuin jalkapallokenttä
Sleipniriä on käytetty esimerkiksi öljyn- ja kaasunporauslauttojen rakentamiseen. Kaksi 220 metriä pitkästä ja 102 metriä leveästä aluksesta kohoavaa nosturia voi nostaa yhdessä yli 22 000 tonnia.

4. Uppoava alus nostaa risteilijöitä
Maailman suurin kuljetusalus, BOKA Vanguard, on 275 metriä pitkä, ja se voi ottaa jopa 110 000 tonnin kuorman. Koska kansi laskeutuu veden alle, sille voidaan uittaa korjausta tarvitseva matkustajalaiva.

5. Kippiauto voi viedä 450 tonnia kiviä
Venäjällä kaivoskäytössä oleva Belaz 75710 pitää hallussaan pyörällisten ajoneuvojen kuormaennätystä. Täynnä olevan 500 paikkaisen matkustajakoneen verran eli 360 tonnia painavalla autolla voi ajaa 64 km/h.

6. Kivimurskain rouhii seitsemän tonnia tunnissa
TC 1885C:n sisällä tärähtelee keilamainen teräsvasara 220 kertaa minuutissa ja hajottaa kiveä ennätyksellistä 170 tonnin päivävauhtia. Määrällä täyttää kolme kertaa olympiakokoisen uima-altaan.

7. Ilmojen valtias vie avaruusaluksia
Siipiväliltään 88,4-metrinen kaikkien aikojen suurin lentokone Antonov An-225 voi ottaa 250 tonnin hyötykuorman. 84 metriä pitkä rahtikone suunniteltiin kuljettamaan avaruussukkula Buran tehtaasta laukaisukeskukseen.