Vuonna 2050 lentomatkailu ei satu korviin eikä lämmitä ilmastoa.
Kun henkilökunta on toivottanut matkustajat tervetulleiksi, istuinvyöt on kiinnitetty ja moottorit pyörivät valmiina nousuun, korviin ei kuulu suihkumoottorien jylinää.
Kun kurkistat ikkunasta, siiven alla näkyy rivi sähkömoottoreita. Ne nostavat koneen ja sen sata matkustajaa ilmaan.
Ilmastotietoinen kapteeni vielä muistuttaa matkustajille, että he voivat lentää lomalle hyvällä omallatunnolla. Sen lisäksi, että kone lentää sähköllä eikä tuota ilmastonmuutosta kiihdyttäviä hiilipäästöjä, kaikki koneen johdot, moottorin osat ja muut elektroniset komponentit on tehty suprajohtavista aineista. Energiankulutus on siis minimoitu kaikin tavoin.
Jos kaikki on sujunut niin kuin lentokoneteollisuus toivoo, kapteeni voi vielä lisätä, että sähkökäyttöisten lentokoneiden ansiosta ilmailun hiilidioksidipäästöt ovat pienentyneet 75 prosenttia.
Tältä näyttää tulevaisuus lentokoneteollisuuden toiveissa. Nykyisin lentoliikenne tuottaa Kansainvälisen ilmakuljetusliiton IATA:n mukaan kaksi prosenttia kaikista ihmiskunnan hiilidioksidipäästöistä.
Lentokonevalmistaja Airbus ja lentokoneen moottoreita valmistava Rolls-Royce ovat ottaneet asiakseen tehdä lentoliikenteestä sähkökäyttöistä. Airbusin testikoneen E-Fan X:n on määrä nousta siivilleen jo 2021.