Miljardööri on myös kertonut, mitkä yhteydet uuteen järjestelmään kuuluisivat:
Ensimmäiseksi Hyperloop kulkisi putkea pitkin Helsingistä Tallinnaan, Gotlantiin ja Bornholmiin ja edelleen Berliiniin.
Matka-aika Helsingistä Berliiniin olisi 90 minuuttia.
Seuraavaksi rakennettaisiin tunneli Tukholmasta Gotlantiin, josta tulisi siis uusi liikenteen solmukohta Ruotsiin. Edelleen Bornholmin ja Etelä-Ruotsin välille tulisi Hyperloop-yhteys, ja Berliinistä pääsisi muualle Eurooppaan.
Matka-aika Tukholmasta Berliiniin olisi 60 minuuttia.
Muskin mukaan käyttämätön putkisto tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden tehdä Euroopan junayhteyksistä entistä nopeampia ja vihreämpiä hyvin edulliseen hintaan.
"Putkiston jättäminen ruostumaan olisi luonnonvarojen tuhlausta", kirjoittaa Musk Twitterissä.
Matkustajat makuuasennossa
Kaasuputkeksi suunniteltu putki aiheuttaa käytännön ongelman, sillä se on läpimitaltaan vain 115 cm. Keksijä on kuitenkin jo ratkaissut ongelman:
Jotta matkustajat mahtuvat putkeen, heidän pitää olla makuuasennossa. Matka-aika on suhteellisen lyhyt, joten vaunut sisustetaan niin, että matkalaiset voivat ottaa niissä terveelliset ja piristävät pikatorkut.
Putkia ei ole suunniteltu tyhjiötä varten, joten niitä pitää vielä tiivistää, jotta vettä ei tihku sisään.
Kauppaehto takaa, että rahoja ei käytetä sotaan
Toinen ongelma on luonnollisesti se, että kauppasumma päätyy Venäjän valtion kassaan, joten sillä saatettaisiin rahoittaa sotaa Ukrainaa vastaan.
Musk kuitenkin toteaa, että Hyperloop-yhteys säästää energiaa kuorma-autoille, laivoille ja lentokoneille ja siten auttaa Eurooppaa irtautumaan venäläisestä energiasta.
Musk ja ne läntiset energiayhtiöt, jotka ovat investoineet Nord Stream 2 -putkeen, neuvottelevat parhaillaan EU:n kanssa saadakseen poikkeusluvan pakotteista.
Analyytikkojen mukaan EU voi kuitenkin vaatia, että kauppasopimukseen kirjataan vihreä ehto, joka takaa sen, että rahoja ei käytetä Ukrainan sotaan. Gazprom voisi saada maksun esimerkiksi tuulivoimaloina ja Teslan Y-mallin autoina.
Musk odottaa, että ensimmäinen vaihe on toimintavalmis 1. huhtikuuta 2042.