Our website does not support Internet Explorer.

To get the best experience on our website and of our content, please use a more modern browser like Edge, Chrome, Safari or similar.

Estämällä kahden eri proteiinin viestinnän tutkijat onnistuivat poistamaan hiiriltä ikääntymisen merkkejä.

Ihminen - Ikääntyminen

Läpimurto: Uudella menetelmällä hiukset saadaan uudelleen kasvamaan

Tutkijat ovat kehittäneet menetelmän, joka poistaa ikääntymisen merkit ja saa hiukset uudelleen kasvamaan. He toivovat, että keksintö voi poikia tehokkaita hoitoja ikääntymiseen liittyviin sairauksiin.

Paljas päälaki, kaljun peittämisyritykset ja pakeneva hiusraja voivat kaikki jo pian olla historiaa.

Niin todetaan uudessa alankomaalaisen Erasmus-yliopiston tutkimuksessa30246-5 {"target":"_blank"}), jossa selvitetään, miten uudella menetelmällä voidaan perua ikääntymisen merkkejä hiirillä ja saada niiden karvat jälleen kasvamaan.

Ikääntyvät solut poistetaan

Uusi keksintö on niin kutsuttu peptidimenetelmä, Se tehoaa ikääntyviin soluihin, jotka aiheuttavat tulehduksia, hiustenlähtöä ja terveysongelmia.

Oireet johtuvat siitä, että solut ovat menettäneet kykynsä jakaantua.

Uusi menetelmä polkaisee käyntiin solujen luonnollisen kuolemisprosessin ja tappaa vanhat nukkuvat solut, mutta jättää normaalisti toimivat solut rauhaan.

Huikea vaikutus

Hoidon jälkeen ikääntyvien hiirten karvat alkoivat kasvaa jo 10 päivän kuluttua. Oikealla oleva hiiri ei saanut hoitoa.