Kasvinsyöjäkilpikonnat syövät linnunpoikasia

Jättiläiskilpikonna on kasvinsyöjä, mutta kun linnunpoikanen yrittää nokkia sen silmää, kilpikonna lähtee hitaaseen hyökkäykseen. Katso tapahtumien kulku videopätkästä.

Anna Zora/Fregate Island Foundation

Seychelleillä elävät jättiläiskilpikonnat ovat normaalisti rauhallisia kasvinsyöjiä, jotka elävät saaren rehevän kasvuston ympäröimänä.

Biologi Anna Zora olikin lievästi ilmaistuna hämmästynyt, kun hän onnistui kuvaamaan, miten kilpikonna hitaasti mutta varmasti pyydysti linnunpoikasen.

Zora tarkkaili, miten kilpikonna liikkui hitaasti kaatuneen puunrungon vierustaa kohti maassa olevaa pikkuruskotiiraa.

Pikkuruskotiira hypähti monta kertaa taaksepäin, mutta kilpikonna jatkoi saalistustaan. Ja lopulta se nappasi linnun. Kilpikonna tappoi linnun voimakkaalla puraisulla ja alkoi syödä sitä.

VIDEO: Katso, miten kilpikonna tappoi linnunpoikasen