Our website does not support Internet Explorer.

To get the best experience on our website and of our content, please use a more modern browser like Edge, Chrome, Safari or similar.

Lääketieteellinen tekniikka

Tutkijat antavat sokeille näön

Tutkijat ottavat kaikki keinot käyttöön taistelussa sokeutta vastaan. Kuvasiru voi korvata silmän omat valoherkät solut, kantasoluista kasvatetaan uusia verkkokalvoja, ja tulevaisuudessa siirrettävä silmä voi antaa sokealle normaalin näön.

TEEMA: Seuraa elämän etsintää avaruudesta

Tulikuumaa naapuriplaneettaamme peittävässä tiheässä pilviverhossa on havaittu leijuvan kaasuja, jotka ehkä ovat peräisin eliöistä. Jos happopitoisissa pilvissä todella on elämää, se tarkoittaa, ettei Maa ole ainutlaatuinen – ja että elämää voi esiintyä monissa muissakin paikoissa universumissa.

Mars

Vuosi 2020 jää Marsin historiaan: Luotaimia lähti joukoittain

Viimeinen onnistunut laukaisu on nyt tapahtunut. Marsia kohti on matkalla samanaikaisesti peräti kolme lentävää alusta, yksi laskeutuja ja kaksi mönkijää. Kaasuja mittaamalla ja näytteitä poraamalla ne etsivät lopullisia todisteita 44 vuotta vanhaan arvoitukseen: onko Marsissa ollut elämää – ja onko sitä siellä yhä?

Uutiskirje

TILAA UUTISKIRJE

Me annamme ajattelemisen aihetta joka päivä – suoraan sähköpostiisi.

Einstein