© Shutterstock

Uusi lehti: Painajaisbakteerit yritetään tuhota myrkkysienillä ja sähköllä

Tieteen Kuvalehti 12/2017 kertoo, miten sitkeähenkisiä multiresistenttejä bakteereja yritetään saada hengiltä uusin asein. Esittelemme myös, miten asteroidi-iskua varten varaudutaan ja miten tutkijat jalostavat eläinten ominaisuuksia niin, että ihminen hyötyy eläimistä.

sunnuntai 30. heinäkuuta 2017

Uusi Tieteen Kuvalehti on ilmestynyt!

Vuoden 12. Tieteen Kuvalehti sisältää muun muassa seuraavat artikkelit:

# Sitkeähenkiset bakteerit eivät saa luovutusvoittoa

• Joka vuosi 700 000 ihmistä kuolee multiresistenttien bakteerien aiheuttamiin sairauksiin. Esittelemme nyt uusia tapoja, joilla tutkijat aikovat käydä sitkeiden bakteerien kimppuun.

# Näin maa selviää

• Riittävän suurikokoinen asteroidi voi tuhota kaupungin tai koko mantereen. Nasa on esitellyt ohjelman, jossa tarkkaillaan uhkaavien asteroidien rataa ja estetään niitä tuhoamasta Maata.

• # Ihmisestä löytyi uusi piiloaisti

• Ihmisellä on enemmän kuin viisi aistia. Ja äskettäin tutkijat löysivät aivan uuden aistin. Lue lisää aisteista, joiden olemassaoloon et ole ennen kiinnittänyt huomiota.

# Tiede luo erikoisia eläimiä

• Nopeakasvuinen lohi, äidinmaidonkorviketta tuottava hiiri ja seittiä erittävä vuohi. Lue lisää siitä, miten eläimet saadaan uudella tavalla palvelemaan ihmistä.

# Savusumu tappoi Lontoossa

• Vuonna 1952 Lontoo peittyi kellertävänmustaan savuun, joka sai kuolleisuuden nopeasti nousuun. Lue lisää siitä, miksi sumu tappoi.

Etkö vielä ole tilaaja? Näin saat lehden:

• Osta lehtipisteestä 9,75 eurolla.
  • Tilaa lehti. Esimerkiksi 4 numeroa hintaan 13,00 euroa.
  • Tilaajana pääset lukemaan myös digilehtiä.