Frontpage_15_2012_ill_fi

Tieteen Kuvalehti 15/2012

Katso, miten sauropodit heräävät henkiin uudessa Tieteen Kuvalehdessä, joka on tulvillaan mielenkiintoista luettavaa.

maanantai 1. lokakuuta 2012

Tonnien painoisissa sauropodeissa yhdistyivät matelijoiden, lintujen ja nisäkkäiden parhaat ominaisuudet, ja tuloksena olivat historian muhkeimmat ja menestyksekkäimmät ahmatit. Lue teema-artikkeli sauropodeista ja herätä dinosaurukset henkiin älypuhelimella tai tabletilla. Kun lataat laitteeseesi AR-sovellukset, näet, miten dino alkaa kävellä lehtesi sivuilla.

Muita aiheita

Hyppy 36 kilometristä Itävaltalainen huimapää Felix Baumgartner aikoo hypätä pelkkä avaruuspuku suojanaan 36,5 kilometrin korkeudesta. Baumgartner uskoo, että ilmalennon aikana hän rikkoo äänivallin kehollaan.

Salva vei naisfaraon hengen Noin 3?500 vuotta sitten suljetun pullon korkin takaa löytyi syöpää aiheuttavia aineita, joilla kauneuttaan vaalinut naisfarao Hatšepsut romutti terveytensä.

Hämähäkkien parittelu on kuolemantanssi Kurkistus hämähäkkien lisääntymispuuhiin ei sovi heikkohermoisille. Parittelu kun useimmiten koituu koiraan kuolemaksi.

UUSI PALSTA: Koneet & kamat Lue muun muassa älykkäästä polkupyörästä ja ikkunalasista, joka kertoo sääennusteen.

UUSI SARJA: Ottelu Tällä kertaa ottelussa otetaan mittaa miehestä ja naisesta. Lue, kumpi sukupuoli onkaan biologian näkökulmasta voimakkaampi.

Osta lehti

Voit ostaa Tieteen Kuvalehden lehtikioskeista. Irtonumeron hinta on 8,75 euroa.

Jos olet tilaaja, saat ladata lehden myös digitaalisessa muodossa tietokoneellesi tai tablettiisi.

Tutustu uuden Tieteen Kuvalehden digitaaliseen versioon.

Tilaa Tieteen Kuvalehti: 2 ensimmäistä numeroa vain 5,90. Lisäksi saat lahjan. Tilaa nyt.