Uusi lehti 17/2014 DNA keinoelämää

Tutkijat ohjeimoivat sian kasvattamaan ihmiselle keuhkot

Tieteen Kuvalehti 17/2014 kertoo geenitutkijoiden tavoitteesta luoda sikakanta, joka tuottaisi elimiä ihmisille. Lue myös Nasan suunnitelmista suojella Kuussa lojuva 183 tonnin romukasa ja katso, onko oma työpaikkasi pian vaarassa.

keskiviikko 5. marraskuuta 2014

Uusi Tieteen Kuvalehti on ilmestynyt!

Tieteen Kuvalehden numerosta 17/2014 voit lukea muun muassa seuraavat artikkelit:

• Keinotekoinen elämä alkaa tietokoneelta Tutkijat voivat jo nyt esimerkiksi suunnitella bakteereja teollisuuden tarpeisiin, ja myöhemmin voitaneen jopa kasvattaa sikoja, joilla on ihmisen elimiä. Tutustumme keinotekoiseen elämään.

• Nasa aikoo suojella Kuun romut Kuussa lojuu 183 tonnia käytettyjä laitteita. Nyt Nasa haluaa perustaa kosmisia kansallispuistoja, jotta tulevaisuuden avaruuslentäjät eivät tuhoa kulttuuriperintöä.

• Katoaako sinun työsi? Tulevaisuudessa tietokoneet ja robotit uhkaavat muun muassa kuljettajien, toimittajien ja lääkäreiden työpaikkoija. Katso, mitä tutkijat ennustavat sinun alallesi.

• Susi rynnistää! Susi, karhu ja ilves ovat yhä yleisempiä Euroopassa. Useat vanhastaan vainotut ja asutuilta alueilta karkotetut lajit ovat alkaneet levittäytyä alkuperäisiin elinympäristöihinsä.

Tieteen Kuvalehden tilaajana voit lukea uuden numeron digilehtenä.

Etkö vielä ole tilaaja? Katso, miten saat lehden:

• Lehtipisteissä 8,95 euroa.

• Tilaa lehti. Saat esimerkiksi 4 numeroa hintaan 13,00 euroa.