Painovoima-aallot paljastavat pimeät tarinat

Satelliitit kuulostelevat kaikkeuden lapsuutta

Tieteen Kuvalehdessä 11/2015 lennämme LISA-satelliittien matkassa etsimään painovoima-aaltoja maailmankaikkeuden lapsuudesta. Paljastamme myös muurahaisten supervoimat ja ajelemme itsenäisesti liikkuvalla autolla.

keskiviikko 1. heinäkuuta 2015

Uusi Tieteen Kuvalehti on ilmestynyt!

Tieteen Kuvalehdestä 11/2015 voit lukea muun muassa seuraavista aiheista:

• Painovoima-aallot paljastavat universumin pimeät tarinat LISA-satelliitit alkavat vuonna 2034 kuulostella maailmankaikkeuden lapsuudessa syntyneitä painovoima-aaltoja. Lähdemme mukaan kuuntelulennolle.

• Kääpiöllä on supervoimat Muurahaiset voivat kantaa taakan, joka painaa 50 kertaa niin paljon kuin ne itse. Muurahaiset käyttävät myös myrkkyaseita ja osaavat tarvittaessa räjäyttää itsensä. Tutustu muurahaisten supervoimiin.

• Auto ottaa ohjat Vuonna 2035 autossa ei ole ohjauspyörää eikä kaasupoljinta. Lue lisää tutkista, antureista ja kameroista, jotka takaavat turvallisen automatkan tulevaisuudessa.

• Pelastus viime hetkellä Antibiooteille vastustuskykyisten bakteerien määrä kasvaa koko ajan. Nyt tutkijat ovat löytäneet maasta uuden aseen moniresistenssejä bakteereja vastaan. Kaivaudu tutkijoiden kanssa maan alle etsimään uusia keinoja.

Tieteen Kuvalehden tilaajana voit lukea uuden numeron digilehtenä.

Etkö vielä ole tilaaja? Katso, miten saat lehden:

• Lehtipisteissä 9,60 euroa.

• Tilaa lehti. Saat esimerkiksi 4 numeroa hintaan 13,00 euroa.