Meri velloo Titanin pinnan alla

Saturnuksen Titan-kuun pinnan alla on suuri kerros nestettä. Näin ovat päätelleet yhdysvaltalaiset ja eurooppalaiset tutkijat analysoituaan tutkakuvia, jotka Cassini-Huygens-luotain lähetti Titanin ohilennoiltaan 2005–2007. Kuvista näkyy, että Titanin pinta ei liiku samaan tahtiin kuin sen ydin. Lisäksi kuun tiheys viittaa siihen, että ehkä jopa 50 prosenttia siitä koostuu nesteestä, mahdollisesti vedestä. Näistä tuloksista on päätelty, että ohuen pintakerroksen alla velloo vesimassa, joka pysyy nestemäisenä ilmeisesti ammoniakkiyhdisteiden vaikutuksesta. Titanista on jo löydetty orgaanisia yhdisteitä. Jos kuussa on vettä, siellä voi olla myös elämää tai ainakin samankaltaiset kemialliset olosuhteet kuin ne, joissa Maan elämä sai alkunsa.