nb_u14 Orgasm

Biologia aiheuttaa teeskennellyt orgasmit

Tuoreen seksitutkimuksen mukaan jopa 67 prosenttia naisista myöntää, että he teeskentelevät saaneensa orgasmin joko lopettaakseen yhdynnän tai pitääkseen kumppaninsa tyytyväisenä. Tutkimusten mukaan teeskentely johtuu kuitenkin biologiasta.

tiistai 31. maaliskuuta 2015 teksti Carsten Nymann

Tutkimuksen mukaan miehistä 95 prosenttia saa täyden tyydytyksen yhdynnässä, mutta naisista kaikkiaan 67 prosenttia myöntää, että he turvautuvat näyttelijänlahjoihinsa seksin aikana.

Tuoreeseen kyselytutkimukseen osallistui 2?300 Cosmopolitan-lehden tilaajaa. Samanlaisia tuloksia on saatu myös aiemmissa tutkimuksissa, joissa on osoitettu, että naiset eivät teeskentelee ”pahuuttaan”.

”Ainoastaan 20–30 prosenttia naisista kykenee saamaan orgasmin normaalissa yhdynnässä”, selittää psykologi ja seksuaaliterapeutti Janet Hall The Mirror -lehdelle.

Teeskennelty orgasmi takaa rauhan

Naiset kertovat, että he teeskentelevät orgasmia, jotta he saavat aktin loppumaan mahdollisimman nopeasti. Toiseksi syyksi naiset ilmoittivat sen, että he eivät halua tuottaa kumppanilleen pettymystä.

Biologit puolestaan ovat jo vuosien ajan pohtineet sitä, miksi vain harvat naiset saavat orgasmin yhdynnässä.

Lue lisää seksitutkimuksesta teemasivulta

Italialaistutkijat havaitsivat vuonna 2008, että emätinorgasmin ja naisen emättimen seinämän paksuuden välillä on yhteys.

Ultraäänitutkimuksessa tutkijat totesivat, että niillä naisilla, jotka kokevat orgasmin, seinämä oli noin 20 prosenttia paksumpi kuin naisilla, jotka eivät ole saaneet orgasmia.

Klitoris on avain orgasmiin

Tutkijat selittävät asiaa niin, että yhdynnän aikana penis kiihottaa klitorista emättimen seinämän läpi ja liikkeen teho on voimakkain silloin, kun seinämä on paksu.

35 prosenttia Cosmopolitanin tutkimukseen osallistuneista naisista vastasi myös, että he eivät saa kumppaniltaan oikeanlaista kiihotusta. Janet Hall kehottaakin naisia teeskentelyn sijaan ottamaan asian puheeksi kumppaninsa kanssa.