Sovende kvinde redhead

Nukahda 60 sekunnissa tällä menetelmällä

Hyvä yöuni edistää terveyttä. Unettomuus ei siis ole vain ärsyttävää vaan myös vahingollista. Tämän yksinkertaisen meditaatiotekniikan avulla rentoudut, etkä enää valvo öitäsi sängyssä pyörien.

maanantai 2. toukokuuta 2016 teksti Julie-Elsebeth Crone Johannesen

Unettomuudella on pitkään jatkuessaan monia haitallisia vaikutuksia terveyteen.

Unettomuusoireet on varsin yleisiä, ja niihin on monia syitä, kuten vääränlaiset ruokailutottumukset, tietokoneen ja mobiililaitteiden käyttö ennen nukkumaanmenoa sekä stressi.

Esittelemme seuraavassa 4-7-8-menetelmän, jolla voi kokeilla rauhoittaa ja rentouttaa jännittynyttä kehoa ja mieltä, jos uni ei tahdo tulla.

4-7-8-menetelmä

Vie aluksi kielenkärki etuhampaiden taakse ienrajaan.

Hengitä sitten nenän kautta sisään neljän sekunnin ajan.

Pidätä hengitystä seitsemän sekuntia ja hengitä sitten ulos suun kautta kahdeksan sekunnin ajan.

Toista kolme kertaa.

Pidä kielenkärki ienrajassa koko harjoituksen ajan.

Hengitysharjoitusten avulla höyhensaarille

Harvard-lääkäri Andrew Weilin kehittämä 4, 7, 8-menetelmä toimii, koska siinä käytetty hengitystekniikka pakottaa sinut keskittymään hengitykseen, vie riittävästi happea aivoihin ja alentaa sykettä.

Niiden 7 sekunnin aikana, kun pidätät hengitystäsi, keuhkosi täyttyvät hapella, joka leviää kaikkialle elimistöösi.

Tekniikan tärkein vaihe ovat ne 8 sekuntia, joiden aikana hengität ulos. Muista laskea aika tarkkaan, ennen kuin hallitset tekniikan.

Kun toistat harjoituksen joka ilta, opit, miten voit nukahtaa käskystä. Ja mitä pitempään olet harjoitellut tekniikkaa, sitä nopeammin nukahdat.

Kauniita unia ...

Lue tästä

Ehkä sinua kiinnostaa...

TILAA TIETEEN KUVALEHDEN UUTISKIRJE

Voit ladata ilmaisen erikoisnumeron, Uskomattomat aivot, heti, kun olet tilannut uutiskirjeen.

Etkö löytänyt, mitä etsit? Tee haku tästä: